dijous, 17 de novembre del 2011

Taller Metamorfosis a la Fundació Miró

Benvinguts al nostre bloc! Ha anat tan bé avui, tan bé, que després d'uns quants dies una mica disgustada, m'he tornat a reactivar i m'he "inspirat" tant que he pensat a crear aquest bloc per al meu alumnat de batxillerat artístic. Potser esperava massa i les meves expectatives eren tan altes..., feia tant de temps que esperàvem tenir un bat artístic..., que esperava el que jo creia havien de ser els meus alumnes perfectes i com a tal idealització, una de les tantes meves... me la vaig f de cap... En fi, avui he vist que les expectatives que teníem hi són, però que necessitàvem (tots) temps, una mica si més no, per sortir a fora i han sortit, i tant que sí... Avui he gaudit amb tots vosaltres, m'he sentit bé amb el grup i he vist persones que d'aquí un temps i dedicació seran allò que jo esperava amb tant de desig el primer dia. Ja hi era, només faltava una empenteta per anar sortint. Espero que aquest lloc sigui un lloc de reflexió i de comentaris "constructius" i enriquidors per a tots i totes.
Bé, anem a per la primera notícia del nostre bloc: Avui dia 17 de novembre de 2011 hem anat amb els alumnes de 1r de bat artístic a la Fundació Miró de Barcelona. De la visita hem après que un Joan Miró jove evoluciona cap a una síntesi de les seves imatges en un recorregut llarg i metòdic, que amb els "-ismes" de les avantguardes l'artista s'influencia i evoluciona en el seu estil, que els elements que comencen sent figuratius acaben sent abstraccions configurant tot un seguit de símbols amb un significat propi, que aprofitava papers on netejava els pinzells per fer una altra obra creant així les anomenades sèries, que amb setanta anys tenia un domini de l'espai i del traç molt envejables i que amb la vuitantena se'n reia del que era i és el mercat de l'art en una reivindicació activa i radical.
Del taller, hem après: a deixar-nos anar, a treballar de manera individual i en grup, a trencar el paper, refregar-lo contra el terra, cremar-lo, arrugar-lo, foradar-lo i, en conclusió, manipular-lo per a expressar el que per a nosaltres seria un canvi en el nostre paisatge quotidià si esclatés una guerra, hem après el que és una instal·lació i com la llum pot formar una part molt important de l'espai que estem treballant.
Tot això hem après!
Aquesta sortida ha donat molt de sí...; hem parlat, ens hem fet més entre uns i els altres, hem participat i treballat i, en conclusió, ha estat un molt bon exercici. Felicito els meus alumnes que han tingut un comportament exemplar i crec que s'ho han passat molt bé. M'agafen ganes de repetir! Repetimos?


La Paula treballa en la seva creació.

Pel·lícules

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada